Moksliniai tyrimai ir plėtra

Kurti naujoviškus, puikių eksploatacinių savybių produktus ir sprendimus, skirtus jaukiems būstams ir patogiai kasdienybei, yra „Saint-Gobain“ strategijos šerdis. Atskiroms įmonių grupės komandoms ši patikėta užduotis yra ne tik prievolė, bet ir svarbus įkvėpimo šaltinis – taip jos padeda mažinti neigiamą pastatų bei procesų poveikį aplinkai ir kuria naujus, itin aukštos kokybės sprendimus.

TYRIMAI, KURIE PADEDA NUMATYTI LAUKIANČIUS SUNKUMUS

Inovacijos – tai didžiausia „Saint-Gobain“ grupę iš kitų išskirianti stiprybė, kuri padeda išlikti stiprėjant konkurencijai ir rinkoje augant dalyvių skaičiui.

Kalbant apie didelės pridėtinės vertės produktus, „Saint-Gobain“ gebėjimas sujungti naujausias technologijas ir dizainą dažnai yra svarbiausias lyderės padėtį stiprinantis privalumas. Rinkose, kuriose konkurencija sutelkta į mažų kainų pasiūlymus, vienintelis būdas išlikti konkurencingiems – nuolat įgyvendinti naujoves, padedančias sumažinti gamybos išlaidas ir pasiūlyti dar veiksmingesnį klientų aptarnavimą.

AŠTUONIOS STRATEGINĖS PROGRAMOS

„Saint-Gobain“ strateginių mokslinių tyrimų programos atitinka duris besivystančioms rinkoms ir naujoms technologijoms atveriančių projektų portfelį.

  • Išmanusis stiklinimas
  • Aukštos kokybės izoliacijos sistemos
  • Išorės sienų izoliacijos sistemos
  • Funkcinės lanksčiosios plėvelės
  • Apšvietimas
  • Efektyvus energijos naudojimas ir aplinkai nežalingi procesai
  • Kietojo oksido kuro elementai (SOFC)
  • Tiriamoji: energijos kaupimas

RINKOS POREIKIŲ VERTINIMAS

Strateginis augimas drauge su laipsniška būsto ir statybinių medžiagų rinkų transformacija „Saint-Gobain“ įmonių grupėje padėjo sukurti atvirumo atmosferą ir užtikrinti dėmesingumą klientų poreikiams. Siekdama patenkinti klientų lūkesčius ir numatyti būsimus poreikius grupė ugdo naujus mokslinių tyrimų įgūdžius ir puoselėja dar stipresnę partnerystės bei bendradarbiavimo kultūrą.

EKOLOGINIŲ NAUJOVIŲ KULTŪROS UGDYMAS

Griežtai laikydamasi siekio tobulėti „Saint-Gobain“ iškėlė tikslą – vertinti viso statybos produktų asortimento būvio ciklą.

Būvio ciklo vertinimas – tai daugeliu kriterijų grindžiamos bendro galimo produkto poveikio aplinkai mokslinės analizės priemonė. Vertinimas atliekamas pradedant žaliavų gavyba ir baigiant gamyba, platinimu, montavimu, naudojimu, eksploatavimo pabaiga ir perdirbimu.
Išmatavusi ekologinį pėdsaką, „Saint-Gobain“ būvio ciklo vertinimą gali panaudoti tam, kad imtų mažinti šių produktų poveikį aplinkai ir kurtų papildomą vertę. Tai yra dvejopas „Saint-Gobain“ ekologinių naujovių strategijos tikslas. Grupė siekia, kad ekologinės naujovės leistų pasiūlyti klientams didesnės pridėtinės vertės produktus ir sprendimus, padedančius kuo labiau sumažinti pastatų ir infrastruktūros objektų poveikį aplinkai per visą jų būvio ciklą. Ekologinėmis naujovėmis pasižymintis produktas ar sprendimas padeda sumažinti išteklių, ypač energijos ir vandens, vartojimą infrastruktūroje ir pastatuose ir (arba) per visą būvio ciklą daro mažesnį poveikį aplinkai.

Daug pavyzdžių rodo vis didėjančią naujoviškų ekologiškų produktų ir sprendimų dalį grupės naujovių portfelyje. „Saint-Gobain“ pasiryžimą vykdyti šią iniciatyvą galima pamatyti žvelgiant į šiuos rinkai sėkmingai pristatytus produktus.

  • 2009 m. – PAM „Blutop“ lengvesni vamzdžiai
  • 2009 m. – „Verallia“ sukurti ekologiško dizaino „EcoVa“ buteliai
  • 2010 m. – „Saint-Gobain Glass Miralite Revolution“ bešviniai veidrodžiai
  • 2012 m. – „weber.therm A200“ sudėtinės išorinės sienų izoliacijos sistemos, suderintos su „weber.pas“ paviršiaus viršutinio sluoksnio danga
  • 2013 m. – naujas „Saint-Gobain“ aukščiausios kokybės ekologiškų „Tygon“ žarnų be ftalatų ir BPA (bisfenolio) asortimentas
  • 2013 m. – „Saint-Gobain Sekurit’s SGS CoolCoat“ šilumą atspindintys priekiniai automobilių stiklai, dėl kurių mažėja oro kondicionavimo poreikis, taigi suvartojama mažiau degalų ir labiau tausojama aplinka

„Saint-Gobain“ siekia dar sistemingiau skleisti šią ekologinių naujovių kultūrą visoje organizacijoje. Tai reiškia, kad stengiamasi didinti ne tik mokslinių tyrimų, bet ir rinkodaros, pirkimo, sveikatos, darbo saugos ir aplinkosaugos bei gamybos sričių darbuotojų sąmoningumą ir siūlyti jiems dar išsamesnį mokymą. Ekologinės naujovės turi būti diegiamos sistemingai, taip pat būtinas nuolatinis dialogas tarp visų susijusių funkcinių padalinių. Visos komandos turi vartoti bendrą žodyną ir priemones tikslams apibrėžti, taip pat privalo turėti šiems tikslams pasiekti reikalingų išteklių.


Nuo 2012 m. „Saint-Gobain“ į savo Veiklos sričių padalinį ir atskirų šalių organizacijas įtraukė konkrečias mokymo programas, kuriomis vadovams ir jų komandoms teikiama informacija apie ekologinių naujovių integravimą į esamus inovacijų procesus. Šios pastangos tęsėsi 2013 m. ir nesiliaus ateityje.